Stichting Leergeld Noord Drenthe ontvangt een donatie van €16.115 van tassenbedrijf The Chesterfield Brand uit Assen.

Niet van toepassing

Afgelopen vrijdag 21 November vond de jaarlijkse Sample Sale van The Chesterfield Brand plaats in hun magazijn in Assen. De volledige opbrengst van €16.115, die tijdens deze Sample Sale is opgehaald, wordt via hun stichting, The Chesterfield Brand Foundation (TCBF), gedoneerd aan Stichting Leergeld Noord Drenthe.

Directe impact voor kinderen in Noord Drenthe

“Eerder dit jaar steunde TCBF al het Schoolspullenpas project. Mede dankzij deze nieuwe donatie kunnen we de groei in aanvragen gelukkig aan.” zegt Harry Walvius, coördinator bij Stichting Leergeld Noord Drenthe. “Initiatieven zoals deze zorgen ervoor dat kinderen, die in armoede opgroeien, mee kunnen doen met hun leeftijdsgenoten. Met deze donatie kunnen we ze blijven helpen met onder andere praktische zaken, zoals een laptop of een fiets.”

Tijdens de vijfde editie van de Sample Sale zijn leren tassen en accessoires met kleine imperfecties verkocht. De totale opbrengst van de Sample Sale komt ten goede aan kinderen die opgroeien in gezinnen die het financieel moeilijk(er) hebben.

 “Met deze Sample Sale bieden we niet alleen mooie producten aan, maar kunnen we ook een positieve bijdrage leveren aan de kansen die kinderen in de directe omgeving (Assen, Tynaarlo en Aa & Hunze) krijgen.” zegt Koos Hoving CEO van The Chesterfield Brand. “Het is fantastisch om te zien dat de bijdrage via onze Sample Sale zoveel impact kan hebben op het leven van een kind.”

 Nog steeds stijging in het aantal aanvragen bij Stichting Leergeld Noord Drenthe. 

Steeds meer gezinnen weten de weg naar de Stichting Leergeld Noord Drenthe te vinden en maken gebruik van de voorzieningen die via de stichting worden aangeboden. Dit, ondanks de officiële cijfers, die een lichte daling van de armoede in Nederland laten zien. Alleen al in Assen maken dit jaar naar verwachting bijna 1500 kinderen gebruik van de voorzieningen die de stichting biedt. Dat is een groei van ruim 5% ten opzichte van 2024 en zelfs een groei van 30% ten opzichte van twee jaar geleden. Om deze groei het hoofd te kunnen bieden, zijn initiatieven zoals de Sample Sale van The Chesterfield Brand voor de Stichting Leergeld bijzonder waardevol. 

Foto 3: De volledige opbrengst van €16.115 wordt via The Chesterfield Brand Foundation gedoneerd aan Stichting Leergeld Noord Drenthe.